Tarım Bakanlığı 51 binlik özel orduyu cepheye sürdü

Tarım ve Orman Bakanlığı, hem insan sağlığını tehdit eden kene vakalarına hem de özellikle Karadeniz bölgesinde fındık başta olmak üzere tarım ürünlerini talan eden istilacı kahverengi kokarcaya karşı "biyolojik orduyu" sahaya sürüyor. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bu yıl 62 ilde tam 156 farklı noktada toplam 51 bin keklik ve sülünün doğaya salınacağını açıkladı. Doğal dengenin korunması amacıyla bu kuşların bırakıldığı alanlar 3 yıl boyunca avcılığa tamamen kapatılacak.

22 Haz 2026 - 14:22 YAYINLANMA
Tarım Bakanlığı 51 binlik özel orduyu cepheye sürdü

62 İl Tarım Zararlılarına Karşı Kuşatılıyor

Türkiye, tarım alanlarını ve insan sağlığını tehdit eden zararlılarla mücadelede yönünü tamamen doğaya ve biyolojik yöntemlere çevirdi. Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Genel Müdürlüğü bünyesindeki üretim istasyonlarında yetiştirilen binlerce kanatlı av hayvanı, adeta özel bir harekat planıyla haritadaki kritik noktalara yerleştiriliyor. Projenin detaylarını paylaşan Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bu yıl hedefin 39 bin 250 keklik ve 11 bin 750 sülün olmak üzere toplam 51 bin kanatlıyı toprakla ve ormanla buluşturmak olduğunu ilan etti. Bakan Yumaklı, "Son 10 yılda yaklaşık 1 milyon kanatlıyı doğaya kazandırdık. Bu yıl da 62 ilimizde titizlikle belirlenen 156 alanda salımları gerçekleştireceğiz" diyerek operasyonun büyüklüğüne dikkat çekti. Hangi türün nereye bırakılacağı ise tamamen zararlının türüne ve bölgenin ihtiyacına göre akademik analizlerle belirlendi.

Sülünler Kokarca Avında

Özellikle son dönemde Karadeniz Bölgesi'nde fındık bahçelerini istila ederek milyarlarca liralık zarara yol açan yabancı menşeili kahverengi kokarca böceğiyle mücadelede sülünler başrolü oynayacak. Samsun, İstanbul ve Gümüşhane istasyonlarında üretilen sülünler, Karadeniz hattında biyolojik bir koruma kalkanı oluşturacak.

Keklikler Kene Nöbetinde

Afyonkarahisar, Kahramanmaraş, Yozgat, Gaziantep ve Malatya'da üretilen kınalı ve çil keklikler ise kene popülasyonunu dizginlemek üzere iç ve doğu bölgelere sevk edilecek. Üstelik keklikler doğaya bırakılmadan önce, üzerlerine kene yapışmasını engelleyen özel ilaçlamalardan geçiriliyor.

Hafife Alınmıyor: Kanatlıların Geçeceği Hatlar 3 Yıl Ava Kapatılacak

Bakanlık, doğaya salınan bu özel ordunun avcılar tarafından heba edilmemesi için çok sert tedbirler aldı. Salım yapılacak alanların rastgele seçilmediğini; su kaynakları, insan yoğunluğu ve yırtıcı baskısının önceden ölçüldüğünü belirten Yumaklı, hayati bir uyarıda bulundu: "Biyolojik mücadelemizin sekteye uğramaması adına, keklik ve sülün salımı gerçekleştirdiğimiz tüm alanları tam 3 yıl süreyle her türlü av faaliyetine kapatıyoruz. Bütün amacımız yaban hayatını korumak, bozulan ekolojik dengeyi yeniden kurmak ve bu zenginliği gelecek nesillere ulaştırmaktır."

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: